Аналіз ринку для побудови стійкого бізнесу

Кожному українському підприємцю доводиться працювати за умов ринку, де першорядне значення має покупець. Що ширший вибір товарів чи послуг у сфері діяльності, то вище конкуренція, тому головним завданням бізнесу є активне залучення споживачів.

Так, успіх компанії полягає у високому попиті на пропонований нею продукт. А домогтися цього можна єдиним чином: запропонувати якомога більшій кількості споживачів звернути увагу на власний товар та згодом утримувати цільову аудиторію. Саме з цією метою розробляється стратегія просування, де не обійтися без попереднього аналітичного дослідження ринку.

Аналіз ринку: забаганка чи реальна потреба?

Щоб з’ясувати, наскільки ринкова аналітика потрібна саме у вашому випадку, експерти компанії Impulse Consulting рекомендують підприємцям поставити собі три ключові питання:

  1. Чи маю я всю необхідну інформацію для реалізації своїх цілей?
  2. Чи достатньо в мене даних, щоб оцінити, наскільки ефективними були раніше вжиті заходи?
  3. Чи висока ймовірність вирішити кризові ситуації без розкриття основних факторів впливу на мій бізнес?

Негативна відповідь на один із перелічених пунктів дає всі підстави звернутися за допомогою до аналітичної компанії, де експерти проведуть збір та обробку інформації про середовище, в якому вже функціонує ваше підприємство або знаходиться на етапі запуску.

Коротко про те, як відбувається вивчення ринку

Говорячи про послідовність проведення аналізу, насамперед відбувається оцінка загальної картини – всього ринкового середовища, всередині якого формується компанія. Будь-яка економічна галузь має свої важелі впливу на бізнес, тому від них залежить стратегія і тактика розвитку. Оцінивши актуальність умов ведення бізнесу, з’являється можливість виявити тенденції їхньої зміни, щоб будувати подальші плани.

Потім здійснюється визначення мети та постановка задачі, після чого підбираються інструменти для дослідження. Фахівцям потрібно зібрати дані, які відповідають запиту підприємця та стають головним інструментом у розв’язанні індивідуальних питань. Залежно від поставленої мети, аналітичне дослідження може включати перелік таких складових частин:

  • місткість ринку та його динаміка;
  • портрет споживача;
  • місце товару чи послуги на ринку;
  • конкурентне середовище;
  • ціноутворення за певними сегментами;
  • вигідні канали збуту та ефективні способи просування товару;
  • можливості взаємодії з партнерами та постачальниками;
  • вплив рекламних кампаній на покупця.

Наступний крок – збирання інформації, а також здійснення її аналізу. На завершення генеруються висновки, складаються прогнози та розробляються варіанти рекомендованих дій. Результат: клієнт отримує ексклюзивну інформацію, на підставі якої зможе ухвалювати правильні управлінські рішення.

Періодичність проведення досліджень ринку

Великою помилкою вважається припускати, що аналіз ринку більше корисний лише на старті бізнес-діяльності. Адже чинне підприємство функціонує доти, доки воно відповідає зовнішнім вимогам. До консалтингових компаній досить часто звертаються клієнти із запитом на проведення повторного дослідження, щоб отримати відповіді в ході вирішення різних завдань:

  • підготуватися перед прийняттям важливих рішень, спрямованих на розвиток бізнесу;
  • визначити кроки для виведення компанії із кризового стану;
  • отримати об’єктивну оцінку ефективності діяльності тощо.

Таким чином, проведення аналітичних досліджень на регулярній основі є тим інструментом, завдяки якому ваш бізнес може стати більш гнучким і легше адаптуватися до мінливих зовнішніх реалій, дозволяючи досягати поставлених цілей з найменшими витратами коштів, часу, а також зусиль.

Для отримання консультації зв'яжіться з нами, використовуючи розділ

ПРАЦЮЄМО ЗА СТАНДАРТАМИ