Бізнес-план відкриття мережі продуктових магазинів

У 2020 році роздрібний товарообіг в Україні склав 1,211 млрд грн (+ 11% до 2019 року). Тим часом пандемія, що спалахнула, вдарила по українських ритейлерах, які скоротили свою активність, у такий спосіб уповільнивши загальні темпи розвитку ринку.

Обіг роздрібної торгівлі в Україні у 2017–2020 рр., млрд грн

Обіг роздрібної торгівлі в Україні у 2017–2020 рр., млрд грн

Джерело: за даними Державної служби статистики України, розрахунки Impulse Consulting


Згідно з даними про обіг роздрібної торгівлі, в Україні лідирують Київ (20%), а також Дніпропетровська область (9%), Київська (8%), Харківська (7%), Одеська (7%) і Львівська (6%). За підсумками 2019 року товарообіг підприємств роздрібної торгівлі склав 793,48 млрд грн. Частка продажу продовольчих товарів у 2019 році набрала 57,6%, а питома вага продажу непродовольчих склала 42,4%.

У структурі товарообігу продовольчими товарами лідирують алкогольні напої (частка 15,89%), молочні продукти (11,38%), хлібобулочні та борошняні кондитерські вироби (8,41%).

Серед українських регіонів у товарообігу підприємств роздрібної торгівлі продовольчими товарами займає першість Київ і Київська область (за обсягами витрат на 1 особу). За ними йдуть Одеська, Дніпропетровська, Харківська та Запорізька області, в яких обсяг витрат у розрахунку на одну людину вище середнього показника по Україні.

Обсяг витрат на продовольчі товари на 1 людину по регіонах України, 2020 рік, грн

Джерело: за даними Державної служби статистики України, розрахунки Impulse Consulting


З метою оцінки привабливості українських регіонів для подальшого відкриття магазинів проведено аналітичне дослідження. У розрахунок бралися фактори кількості населення і міграції, доходів, рівня розвитку бізнесу, наявності містоутворювальних підприємств і багато інших. Розроблено багатофакторну модель, за допомогою якої стало можливим застосовувати ефективні рішення щодо масштабування бізнесу на території України.

Згідно з проведеним аналізом, найбільш перспективними на перших етапах виходу на ринок стали такі області:

  • Київська;
  • Одеська;
  • Дніпропетровська;
  • Харківська;
  • Запорізька;
  • Львівська.

Проєкт, розроблений фахівцями Impulse Consulting, передбачає відкриття у ряді міст України мережі продуктових точок площею 200-400 кв. м. і 500-700 кв. м. у форматі магазин «біля дому». Реалізація проєкту передбачає два етапи:

Етап №1. Відкриття нових магазинів в орендованих приміщеннях.
Етап №2. Відкриття нових магазинів у власних приміщеннях.

Термін запуску в роботу одного магазина становить 2-3 місяці. У цей період передбачається пошук і укладення договору на оренду приміщення, проведення в ньому ремонтних робіт та закупівля необхідного обладнання. Також необхідно буде сформувати запас товарів для функціонування магазину.

Загальний обсяг відкритих торгових точок складе 5 одиниць. Водночас ініціатором проєкту передбачено подальше нарощування кількості магазинів і поступове їхнє відкриття в інших містах.

Структура

  1. Резюме проєкту
  2. Опис проєкту
  3. Опис продукції
  4. Характеристика цільового ринку
  5. Організаційний план
    • 5.1. Етапи реалізації проєкту
    • 5.2. Операційна структура бізнесу
  6. Інвестиційний план
  7. Аналіз необхідних ресурсів
    • 7.1. Штатний розклад за проєктом
    • 7.2. Необхідні активи
  8. Фінансовий план
    • 8.1. Вхідні параметри розрахунків
    • 8.2. Доходи проєкту
    • 8.3. Витрати проєкту
    • 8.4. Звіт про прибутки та збитки
    • 8.5. Звіт про рух грошових коштів
    • 8.6. Фінансові показники проєкту
  9. Оцінка ефективності проєкту
  10. Висновки
    • 10.1. SWOT-аналіз
    • 10.2. Основні проєктні ризики
    • 10.3. Загальний висновок

Перелік графіків і діаграм

  1. Мета компанії
  2. Структура продажів магазину
  3. Оборот роздрібної торгівлі в Україні у 2017–2020 рр., млн грн
  4. Роздрібний товарообіг по регіонах України 2020 року
  5. Темп приросту обороту роздрібної торгівлі по регіонах України у 2020 році, %
  6. Частка продажів підприємствами роздрібної торгівлі товарів, вироблених на території в Україні у 2019 році (за даними підприємств-юридичних осіб)
  7. Роздрібний товарообіг підприємств роздрібної торгівлі у 2017–2019 рр., млн грн
  8. Структура роздрібного обороту роздрібної торгівлі України у 2017–2019 рр., %
  9. Обсяг витрат на непродовольчі товари на 1 людину по регіонах України, 2020 рік, грн
  10. Обсяг витрат на продовольчі товари на 1 людину по регіонах України, 2020 рік, грн
  11. Інноваційний розвиток роздрібної торгівлі
  12. Кількість ТТ на кінець 2020 року
  13. Органіграма центрального офісу
  14. Організаційна структура 1 маркету
  15. Органіграма проєкту
  16. План-схема маркету на 600 кв. м.
  17. План-схема маркету на 300 кв. м.
  18. Коефіцієнт рентабельності EBITDA
  19. Коефіцієнт рентабельності ПП
  20. Термін окупності
  21. Дисконтований термін окупності
  22. Показники проєкту за 5 років, дол.

Перелік таблиць

  1. Ключові фактори, що характеризують формат магазину «біля дому»
  2. Регіональне розподілення регіонів за оборотом роздрібної торгівлі, 2020 рік
  3. Товарна структура роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі продовольчими товарами в Україні у 2019 році (за даними підприємств-юридичних осіб)
  4. Товарна структура роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі непродовольчими товарами в Україні у 2019 році (за даними підприємств-юридичних осіб)
  5. План-графік проєкту
  6. Інвестиційні витрати проєкту, дол.
  7. Штатний розклад
  8. Ставки, дол.
  9. Загальний ФОП, дол.
  10. Основні типи внутрішнього компонування торгового обладнання
  11. ОС для торгової точки площею 600 м2
  12. ОС для торгової точки площею 300 м2
  13. Передумови для розрахунків
  14. План продажів, дол.
  15. Передумови для розрахунку прямих витрат
  16. Середня націнка по асортиментних групах
  17. Передумови для формування загальновиробничих витрат
  18. Передумови для розрахунку поточних витрат
  19. Передумови для формування витрат на просування
  20. Дисконтований потік
  21. Ефективність повних інвестиційних вкладень
  22. Порівняння нормативних і фактичних значень

Ознайомтеся з іншими проєктами

Для отримання консультації з'вяжіться з нами, використовуючи розділ

працюємо за стандартами