Організація дитячого центру розвитку від А до Я

Для багатьох українських сімей питання про навчання дитини дошкільного віку стає дедалі актуальнішим. Більшість батьків починає замислюватися про заняття для свого чада мало не з пелюшок.

Крім дитячих садків, якісний спектр послуг сьогодні надають секції, курси, клуби та гуртки. І все ж найбільшу популярність мають центри раннього дитячого розвитку для різних вікових груп, починаючи з ясельної. Головною перевагою таких організацій є поєднання послуг дитячого садка з нестандартним підходом до розвитку дитини. Водночас вони є локалізованими, оскільки половина батьків обирає заклад, розташований поряд із будинком чи роботою.

Рахуємо цифри

Згідно з даними офіційної статистики, у 2020 році в Україні обсяг дошкільних освітніх послуг становив 1,6 млрд грн. Протягом останніх десяти років цей сегмент активно розвивається, проте в країні спостерігається гострий дефіцит спеціалізованих установ для дітей віком від 3 до 5 років.

Виходячи із ситуації, що склалася на ринку, відкриття дитячого центру в Україні є досить перспективною підприємницькою ідеєю. Для реалізації проєкту знадобиться дотримання норм чинного законодавства, грамотне складання бізнес-плану, а також його поетапне здійснення.

Будуємо план покроково

На першому етапі планування вам як майбутньому власнику бізнесу слід розібратися зі специфікою організації центру розвитку. Для цього ми виділили для вас список 5 основних майбутніх завдань.

Крок 1. Визначитись з форматом

Перш ніж скласти детальний бізнес-план, знадобиться чітке розуміння того, яким буде дитячий центр. Потенційним клієнтам важливо знати, до кого вони приводять своє чадо і за що платять гроші. Тому зробіть свій центр привабливим і серйозним в очах батьків, продумавши концепцію роботи до найменших деталей:

  • встановіть дитячу вікову категорію;
  • складіть критерії формування груп;
  • задайте основну спрямованість центру;
  • виберіть програми та методики;
  • позначте тривалість перебування дітей у закладі;
  • визначтеся з наявністю індивідуальних занять;
  • складіть графік роботи установи та розклад.

Крок 2. Зареєструвати бізнес

Щоб відкрити дитячий центр, необхідно обрати та оформити суб’єкт господарювання – як юридичну особу чи фізособу-підприємця, залежно від масштабу діяльності. Пам’ятайте, що така установа не є навчальним закладом, відповідно не повинна мати ліцензію на освітню діяльність. До того ж її відсутність дає власнику та організаторам центру можливість вільно встановлювати свою навчальну програму. Загалом реєстрація здійснюється так само, як і для дитячого садка.

Крок 3. Обрати місце розташування та приміщення

Якщо ви розраховуєте надавати послуги заможним сім’ям, приготуйтеся до витрат, особливо до оренди дорогого приміщення. Однак якщо центр буде категорії економ-класу, можна вибрати скромніший варіант, у спальному районі.

Щодо місця перебування дітей, воно має відповідати правилам пожежної безпеки, а також санітарним умовам влаштування та утримання дошкільних навчальних закладів. Підготувавши приміщення належним чином, займіться закупівлею необхідних меблів, матеріалів для занять, іграшок, спортивного інвентарю.

Крок 4. Підібрати персонал

Для повноцінного функціонування дошкільного центру знадобиться команда викладачів, адміністратори та прибиральниця. У цьому питанні ключову роль відіграє формат, рівень та передбачуване завантаження установи.

Як правило, в сучасних центрах розвитку вчителями викладається англійська, танці, живопис, до того ж працює дитячий психолог. Приділіть особливу увагу якісному підбору педагогів, запросивши у кандидатів рекомендації, перевіривши їхню кваліфікацію та досвід роботи. Надалі намагайтеся контролювати викладацьку роботу, особисто відвідуючи заняття. А головним підтвердженням успішної діяльності центру стануть позитивні відгуки батьків, для яких важливо, щоб за їхньою дитиною добре доглядали і заняття були максимально результативними.

Крок 5. Забезпечити рекламу

На момент запуску центру потрібно знайти та залучити перших відвідувачів. Із цією метою достатньо буде зробити безкоштовні або маловитратні заходи у вигляді роздачі візиток, листівок, встановлення яскравої вивіски, запрошень через форуми для мам, смм-рекламу. Згодом не зайвим стане створення сайту. Якщо вам вдасться зацікавити перших маленьких клієнтів та їхніх батьків, вони зі свого боку порадять вас оточенню.

Виходячи з актуальної статистики, фахівці компанії Impulse Consulting підрахували термін окупності дитячого центру на 220 квадратних метрів. Він становить близько 36 місяців, за умови отримання банківського фінансування на пільгових умовах.

Для отримання консультації зв'яжіться з нами, використовуючи розділ

ПРАЦЮЄМО ЗА СТАНДАРТАМИ